miroslav píše:Tara píše:Miroslav si bude možná myslet něco jiného, jako si myslí, že pomohl maríči, ale já si to nemyslím.
Já si nemyslím, že jsem pomohl maríči. Pomohl jsem tomu, že svoje pomluvy Tomášových smazala.
Zrovna tak si nemyslím, že to, co píšeme Janě, jí nějak pomáhá. Ale z jejích reakcí, které jsou našimi odpověďmi vyvolávány je stále lépe vidět, o co Janě ve skutečnosti jde (ona si to sama neuvědomuje) a pomáhá to možná ostatním snadněji oddělovat v duchovní oblasti zrno od plev. A že těch "duchovních" plev je dneska na netu opravdu požehnaně. Jejich nositelé jsou podobně jako Jana tvrdošíjně zabednění a zneužívají slova probuzených k vlastnímu předvádění se - svých "krásných" oblečků. Prostě jako ti farizeové - nabílené hroby.
Ono když se něco čertovského správně pojmenuje - už tím to ztrácí svoji sílu, kouzlo, zatemňující účinnost, už je to odhaleno.
A to ti ďáblíci nemají rádi a zuby nehty se tomu brání.
A proto je dobré tyhle projevy zkoumat, zkoušet je, jak budou reagovat, aby to člověk mohl pravdivě pojmenovat, aby přišel na to, kde to žije a co to žere.
Takže není to zbytečné. Pomáhá to hlavně nám, upřímně hledajícím.
Pedrito píše:Tady se nikdo proti nikomu ohánět Mudrci nebude. Takové trolby budou mazány.
A bude-li se to opakovat, příjde BAN
Jana píše:Pedrito píše:Tady se nikdo proti nikomu ohánět Mudrci nebude. Takové trolby budou mazány.
A bude-li se to opakovat, příjde BAN
Jasně, rozumím, žádné citace Mistrů, hrozilo by, že se ukáže, že tady někdo tvrdí naprosté hlouposti, viď.
Jana píše:Všiml sis, Miroslave, že poznání jednoty všeho je považováno za klíčový aspekt duchovního poznání?
Pedrito píše:Jana píše:Pedrito, největší překážkou poznání o čem Probuzení mluví, je nevědomost.
"Nejvyšší překážkou je nevědomost. Myšlenka "já jsem tělem" je jejím základem. Proto ani o sobě, ani o jiných nemyslete, jako by byli tělem, ale vždy nejvyšší pravdou."
E. TomášPedriito píše:
Země, oheň, voda, vzduch, prostor...
Na zemi žijeme, z ní rosteme, na ní se pohybujeme...
Pokud je tady myšlenka "já jsem tělem".Oheň nás hřeje, voda nám dává pít, vzduch dýcháme, a prostor nám otevírá obzory.
A světlo to rozsvěcuje. Dohromady je to dokonalý obraz života.
Pokud je tady myšlenka "já jsem tělem".Jediné v tom nebýt, obraz by sešel, rozpad se.
Takhle se to jeví, pokud je tady myšlenka "já jsem tělem".A nebylo by o čem a čím. Tohle je Dar, být tomu přítomen a vnímat.
A nevnímat to působí tlak uvnitř. Tak vzniká velká touha.. poznat...
Takhle se to jeví, pokud je tady myšlenka "já jsem tělem".A proto poutník usedá do padmasany, zastavuje se, spočívá.
Hledá v sobě, sebedotazováním, hledá pozorností vnitřní poklady, o kterých slyšel
z knih moudrých. A musí je odložit, jejich znění, jinak ho to prostě hloub nepustí,
a bude klouzat po naučeném.
A jestliže se dobéře Poznání, tak ta utkvělá myšlenka "já jsem tělem" zmizí.
A s ní i zmizí střetávání s citacemi Probuzených, kteří jsou od této největší nevědomosti "já jsem tělem" osvobozeni.A to je ten rozdíl mezi těmihle dvěma způsoby bytí, co se tu střetávaj.
To je ten rozdíl mezi nevědomostí, kterou nevědomý nazývá knihomolnou, protože mu poznání Probuzených chybí.
A namísto aby hloubal v tichu svého nitra, konfrontoval své poznání s Probuzenými, kteří ho navigují, bere možnost prohlédnutí nevědomosti jako osobní útok.
Vidíš jaká jsi? Nevidíš, páč nemáš chybu :-D
A vo tom to tu všechno je. V tomhle je celá tvá minulost, přítomnost, i budoucnost.. jedna velká iluze.
nemůžeš vnímat že je láskou někdo, koho nenavidis
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník